Ana içeriğe atla

ÖĞRETMEN ARAYIŞI

 




ÖĞRETMEN ARAYIŞI


    Ülkemizde o kadar çok kanayan yara var ki,ben bir eğitimci olarak eğitimdeki yaralarımızdan bir tanesine değinmek istiyorum.


     Eğitim öğretimde yıl sonu yaklaşırken veliler harıl harıl gelecek yıl için öğretmen arama yarışına giriyor..Özellikle de birinci sınıfa gidecek çocuğu için.Kendilerince haklılar tabi ki.Dört yıl çocuğunu teslim edecek,gözü arkasında kalmayacak.İyi öğretmende okuyan bir çocuğu var ve gelecek kaygısı olmayacak.Çünkü çocuğu iyi eğitim alacak.Ancak gelelim işin aslına.


-Hangi okulda ,hangi öğretmen iyi?


-Neye göre ,kime göre iyi? Bunun irdelemesi yapılıyor mu?


-İyi öğretmen kriteri ne?


-Çok ödev veren öğretmen mi aranıyor,çocukları sosyalleştiren öğretmen mi aranıyor?


-Sınıfta kontrolü sağlayan öğretmen mi?


-Sınıfta kontrolü korkuyla mı sağlıyor,ceza yöntemiyle mi,yoksa sevgi saygı çerçevesinde mi sağlıyor?


-Sınıfından çok başarılı öğrenciler çıkmış öğretmen mi?


Velilere göre bu maddeler daha da artabilir.


         Ben ,saygı değer velilerimize diyorum ki:


-Çocuğunuza göre öğretmen aramaya ne dersiniz?


Nasıl mı?


Çocuğunuz içe dönük bir özellikte mi,dışa dönük bir özellikte mi? Çocuğunuz harekete yönelik mi öğreniyor yoksa bakarak mı ,dinleyerek mi öğreniyor? Bunları öğrenmelisiniz. Anasınıfına gittiyse mutlaka öğretmeninden bilgi almak işinizi kolaylaştıracaktır. “Benim çocuğum nasıl bir öğretmende okumalı?”diye sorduğunuzda alacağınız cevap yükünüzü hafifletecektir.


  Çocuğunuz çok yüksek sesle konuşan,sert mizaçlı kişilerden çekiniyorsa,daha sakin yapıda bir öğretmen tercih etmeniz gerektiğini düşünmeye ne dersiniz?


   Herşeyden önemlisi aslında bir öğretmen öğrencisinin psikolojisine dikkat ediyor mu,bu sizce ne kadar önemli olabilir,hiç düşündünüz mü?


    Çocuk sınıfa girdiğinde mutlu olacak mı,yoksa kaçmak için bahaneler mi üretecek ?


     İlkokul ,hatta birinci sınıf hayatın temelini oluşturur.Bu temeli atarken dikkatli olup , sağlam temel üzerine bina inşa etmeye ne dersiniz?


   Çocuğunuzun geleceğini başkalarının doğruları değil,çocuğunuz belirlese sonuçta kazanan kim olur sizce?


                İncilay KUŞOĞLU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABANIN ÇOCUKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

                                                                   BABANIN  ÇOCUKLARI  ÜZERİNDEKİ  ETKİLERİ        Babanın sanatı oğula mirastır, demiştir atalarımız. Babanın sanatı nedir?  Görünen sanat yaptığı meslektir. Ya görünmeyen sanatı nedir? Asıl çocuklarına kalan sanat odur. Aslında görünmeyen sanatı çoktur ve 'sanatlar' diye çoğul söyleyebiliriz. Yapılan araştırmalarda zeka geninin anneden geçtiği üzerinde hemfikir olunmuştur. Babadan evlatlarına miras olarak kalanlar nelerdir?       Baba güçtür. Gücün, kuvvetin temsilcisidir.  Çocuklar, arkadaşları tarafından zorbalığa uğradığı zaman "Babama söylerim, sizi döver." diyerek babasının güçlü olduğunu dile getirir. Aslında güç, birilerini döverek kendini göstermek değildir. Güçlü olmak nedir? Kendine güvenmektir. Öfke kontrolünü sağlamaktır. Sosyal ilişkileri iyi kurmaktır. Ev içinde eşine ve çocuklarına sevgili, saygılı olmaktır. Ailesine yeterli vakit ayırmaktır.          Çocuklar, sözlerden çok davranışları

ANAM, CANIM ANAM

                                                    ANAM, CANIM ANAM     "  Anam, canım anam!" diyebilen kaç kişi var içimizde? Canı gönülden mi diyor, yoksa ağzının ucuyla mı diyor?      Vefakar, cefakar annelerin günü geldi. Bütün mağazalar indirimlerini verdi. "Annelerinize hediye alın, mutlu olsun, görevi olan ev işlerinde  az yorulsun." mu diyorlar sizce? Çoğu kişi de annesini mutlu etmek adına evin ihtiyaçlarını bir bir alıyor. Anneler de mutlu oluyor. Çünkü değer verilmiş, çocukları ve eşi bir gün de olsa mutlu olmasını sağlamışlardır.      Ya günü kutlanmayan, gönlü hoş edilmeyen annelere ne demeli? Hediye almayı bırak evin önünden bir çiçek toplayıp verilmeyen, o gün için bir yemeğe götürülmeyen, o gün hiç ev işi yaptırılmayarak ödüllendirilmeyen, her şeyden öte bir gün azarlanmayan zavallı annelerimize  'Ya sabır' çeksin mi diyelim?       Anne kutsal bir varlıktır. Bizim dünyaya gelmemize vesile olan, gecesini gündüzünü bize adayan, canını bile hiç

LGS YOLUNDA ÖĞRENCİLER- AİLELER VE ÖĞRETMENLER-KOÇLAR

    LGS  YOLUNDA ÖĞRENCİLER- AİLELER VE ÖĞRETMENLER-KOÇLAR      Sevgili öğrencilerimiz on aylık heyecanlı, yorucu bir yolculuğa başladınız. Sizlerle beraber bu yolun yolcuları aynı zamanda aileniz ve sizi çalıştıran öğretmenleriniz. Hepinize şimdiden kolaylıkla ve güzellikle dolu bir yolculuk ve mutlu bir son diliyorum. “Koç kimdir, koçluk nedir? “ kısaca açıklayalım. Kelime anlamı olarak koçluk ”coaching” ; birini, bir yerden bir yere götürme anlamına gelir.   Koçluk; istenen performansa ulaşmak için, koç (coach) ve danışan (coachee) arasında kurulan planlı bir gelişim ilişkisidir.    Çağdaş eğitimde öğrenci bilgi yüklenen bir obje değildir; bilgi öğrenci içindir, öğrenci bilgi için değil. Amaç öğrenciye bilgi yığmak değil, öğrencinin bilgiyi anlayabilmesi, kavrayabilmesi gerektiğinde kendi başına bağlantılar kurarak bilgi üretebilmesidir. Gerçekten eğitimin birinci işlevi, çocuğa gerektiğinde bilgiyi nereden nasıl öğrenebileceğine ait temel becerileri, yani “öğrenmeyi öğretmesi”;